Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
First Published in 2005. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.
Choreography. --- Choreography --- Dance --- Study and teaching.
Choose an application
Dance --- Choreography --- Study and teaching
Choose an application
Award-winning choreographer shares insights and methods for making real art in the real world
Women choreographers --- Modern dance --- Choreography --- Dance --- Interpretive dancing --- Modern dancing --- Choreographers --- Philosophy. --- Lerman, Liz.
Choose an application
»Volkseigene Körper« ist die erste deutschsprachige Monografie zur Untersuchung der doktrinären und oppositionellen Choreographien in Ostdeutschland. Der frühere Tänzer und Dramaturg (Tanzbühne Leipzig) Jens Richard Giersdorf verbindet Archivrecherchen, critical theory, Interviews und persönliche Berichte mit tanzwissenschaftlichen Analysen unterschiedlicher Performances (individuelle Improvisationen, Massenbewegungen, Volks- und Gesellschaftstänze sowie Bühnenchoreografien). Die Studie schließt damit eine Lücke in der Tanzgeschichtsschreibung und stellt zugleich tanzwissenschaftliche Modelle zum kritischen Verständnis von Phänomenen wie nationaler Identität, Ideologie, Widerstand, Diaspora, Verkörperung und künstlerischer Moderne vor. »Was der Autor in diesem kenntnisreichen Band [...] zur Diskussion stellt, beleuchtet auf solitäre Weise Ostdeutschen Tanz seit 1945. Giersdorfs Buch gibt dem vorurteilsfreien Leser von der ersten bis zur letzten Seite wichtige Anregungen zum Neu- und Weiterdenken deutscher Tanzgeschichte.« Karin Schmidt-Feister, www.tanznetz.de, 14.01.2015 Besprochen in: MDR Figaro, 03.02.2015 UP TO DANCE, 2 (2015)
Tanz; Choreografie; Politik; Ostdeutschland; DDR; Performanz; Identität; Kulturgeschichte; Theater; Theatergeschichte; Dance; Choreography; Politics; Eastern Germany; Gdr; Performance; Identity; Cultural History; Theatre; History of Theatre --- Choreography. --- Cultural History. --- Eastern Germany. --- Gdr. --- History of Theatre. --- Identity. --- Performance. --- Politics. --- Theatre.
Choose an application
La chorégraphe belge explique, à travers des entretiens avec la théoricienne du spectacle et musicologue B. Cvejic, les principes chorégraphiques de deux de ses oeuvres : Drumming et Rain. Inclut des démonstrations et des extraits de représentations et l'intégralité du spectacle Drumming en DVD. ©Electre 2014 Dans ± Carnets d'une chorégraphe : Drumming & Rain / ± A Choreographer's Score: Drumming & Rain , la chorégraphe belge Anne Teresa De Keersmaeker explique, à travers des entretiens avec la théoricienne du spectacle et musicologue Bojana Cvejicþ, les principes chorégraphiques qui régissent Drumming et Rain, deux ouvres marquantes créées sur la musique du compositeur minimaliste Steve Reich. Les deux chorégraphies sont réputées pour leur force énergétique et leur richesse formelle. Ces qualités résultent non seulement de la virtuosité de la danse, mais aussi du raffinement des costumes de Dries van Noten et de l'intelligence des décors de Jan Versweyveld. L'ensemble Ictus joue en direct la musique fascinante de Reich. Après le succès international de la première et de la deuxième édition de ± Carnets d'une chorégraphe / ± A Choreographer's Score , parues respectivement en 2012 et 2013, De Keersmaeker et Cvejicþ reprennent la même formule pour Drumming et Rain, deux productions qui figurent aujourd'hui encore au répertoire de plusieurs compagnies de danse réputées. Drumming est toujours dansé par Rosas, la compagnie de danse de la chorégraphe elle-même, et passera en 2015 en première au ballet de l'Opéra de Lyon. Rain figure depuis 2011 au programme du ballet de l'Opéra de Paris. La publication ne contient pas seulement un livre avec des entretiens qui sont illustrés de nombreux dessins, photos et documents en rapport avec les productions, mais aussi une série de DVD qui clarifient le contenu des entretiens à l'aide de démonstrations et d'extraits de représentations. Un troisième DVD contient un enregistrement de l'intégralité du spectacle Drumming, avec en option un commentaire des deux auteurs en voix off. Le livre et les trois DVD qui l'accompagnent braquent les projecteurs sur deux oeuvres : Drumming (1998), Rain (2001) Chaque chapitre se compose d'un entretien illustré de nombreux dessins, schémas, photos et documents qui ont été produits dans le contexte de ces créations. La publication se présente sous la forme d'une boîte, avec à l'intérieur de celle-ci un livre reprenant les entretiens en français/anglais et 3 DVD en anglais sous-titrés en français et en néerlandais. Dans les DVD, les entretiens in extenso entre la dramaturge Bojana Cvejicþ et Anne Teresa De Keersmaeker sont illustrés de longs extraits des deux ouvres. Un troisième DVD contient un enregistrement de l'intégralité du spectacle Drumming, avec en option un commentaire en voix off.
De Keersmaeker, Anne Teresa --- Teachings --- Performances --- Choreography --- Belgium --- Modern dance --- Pictorial works --- MAD-faculty 15 --- dans --- muziek --- choreografie --- Theatrical science --- Keersmaeker, de, Anne Teresa --- Choreographers --- Chorégraphes
Choose an application
Choreography --- Modern dance --- Choreographers --- Human beings in art --- #SBIB:316.7C211 --- Humans in art --- Artists --- Interpretive dancing --- Modern dancing --- Dance --- History --- Cultuursociologie: dans
Choose an application
Over the period 1999-2005, choreographer and dancer Tess de Quincey and a team of international artists conducted a series of art-laboratories and performances in and around the Central Desert town of Alice Springs. These art-labs culminated in the 2005 performance of Dictionary of Atmospheres , staged during the Alice Desert Festival. Drawing upon practice-based research conducted while interning with de Quincey during the development and staging of Dictionary of Atmospheres , Anderson contemplates the way in which moments from the production illustrate the artist’s approach to and articulation of place. Meeting Places offers meditation on the nature of experience as it manifests in serial site-specific art encounters in desert locations.
Choreography --- Dance --- History. --- De Quincey, Tess. --- De Quincey Company. --- Dictionary of atmospheres (Choreographic work : De Quincey) --- Quincey, Tess de --- DQCo (Dance company)
Choose an application
This third installment in a series devoted to the work of acclaimed choreographer Anne Teresa De Keersmaeker focuses on two of her notable works, 'Drumming' and 'Rain'. Both works, which were among De Keersmaeker's most successful premieres, are known for their energetic, virtuosic dancing and formal richness. They also feature minimalist scores by composer Steve Reich, costumes by famed designer Dries Van Noten, and striking scenic design. In this publication, fascinating interviews with De Keersmaeker by Bojana Cvejic reveal the choreographic principles behind the pieces and give insight into De Keersmaeker's process. These conversations are illustrated with numerous primary source materials, including drawings, photographs, and documents related to productions of 'Drumming' and 'Rain'. A series of three DVDs contain extensive interviews and voice-over commentaries by De Keersmaeker and Cvejic, illustrated by demonstrations and excerpts of the performances, performed by an excellent cast of dancers from the ensemble Rosas. The Ictus ensemble provides the live performance of Reich&#x;s spellbinding music. A third DVD presents an entire recording of Drumming (2012 revival) with optional voice-over commentary. With its unique multimedia presentation of these two canonical dance pieces, this volume is an essential resource on one of today's most prominent choreographers.
Choose an application
Angesichts der beachtlichen Bedeutung, die Tanz in der heutigen Kulturlandschaft hat, ist es verwunderlich, dass die Philosophie diese Kunstform bislang so vernachlässigt hat. Malda Denana kommt diesem Versäumnis bei und fragt ausgehend von der anthropologischen Ästhetik nach dem tanzenden Körper und seiner Wahrnehmung, nach der unerschöpflichen Phantasie in der Bewegungsgestaltung und nach der Bedeutsamkeit tänzerischer Gesten. Kleists »Marionettentheater« und seine Suche nach der vollkommenen Bewegung in der Utopie und Dystopie von tanzenden Marionetten und Prothesen eröffnet leitmotivisch den Diskurs über das spezifisch Menschliche in der Tanzkunst, der durch Beispiele aus der historischen und zeitgenössischen Tanzszene ergänzt wird. Besprochen in: Musik & Kirche, 4 (2015), Klaus Röhring
Tanz; Philosophie; Anthropologie; Tanzwissenschaft; Ästhetik; Inszenierungsanalyse; Performance; Körper; Kultur; Ballett; Modern Dance; Bewegung; Choreografie; Philosophie des Körpers; Kulturphilosophie; Dance; Philosophy; Anthropology; Dance Studies; Aesthetics; Body; Culture; Ballet; Choreography; Philosophy of Body; Philosophy of Culture; --- Aesthetics. --- Anthropology. --- Ballet. --- Body. --- Choreography. --- Culture. --- Dance Studies. --- Performance. --- Philosophy of Body. --- Philosophy of Culture. --- Philosophy.
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|